هزینه عمل مجرای اشکی

مجاری اشک با دو سوراخ کوچک در قسمت داخلی پلک پایین و بالایی شروع می‌شود، کیسه اشک را تشکیل می‌دهد و با کمک یک مجرای نازک به داخل حفره بینی باز می‌شود. هدف از اشک محافظت از چشم در برابر اجسام خارجی، تامین لطافت و شفافیت لازم برای سلامت و تغذیه چشم است، جلوی چشم دائماً با اشک شسته می‌شود. با این شستشو ، مواد مضر جلوی چشم از طریق مجرای اشک به بینی و سپس به گلو منتقل می‌شود. انسداد این مسیر مشکلاتی را برای فرد ایجاد می‌کند. در حالی که بیمار ابتدا در هوای سرد دچار ریزش چشم و پس از آن آب ریزش مداوم می شود. جراحی مجرای اشکی جراحی‌ای است که با بیماری هایی که در این ناحیه رخ می دهد سروکار دارد. ابتدا بیایید با علت نیاز به جراحی آشنا شویم  و سپس به هزینه عمل مجرای اشکی بپردازیم.

هزینه عمل مجرای اشکی

علل انسداد مجرای اشکی چیست و هزینه عمل مجرای اشکی چقدر است؟

علل انسداد مجرای اشکی در کودکان مادرزادی است. در قسمتی که مجرای اشک به سمت بینی باز می شود، انسداد غشایی وجود دارد. ممکن است به این بستگی داشته باشد.

از سوی دیگر احتقان در بزرگسالان به دلیل عفونت در کیسه ملتحمه یا ورود عوامل عفونی در پایین مژه ها به کیسه اشکی و مجاری اشکی و ایجاد چسبندگی در این سیستم لوله ای ابتدا دیده می شود.

هزینه عمل مجرای اشکی به روند درمانی و شدت بیماری بستگی دارد که با بررسی‌های کاملی از صورت جراح صورت می‌گیرد، برای شما تخمین زده خواهد شد.

انسداد مجرای اشکی چگونه تشخیص داده می شود؟

از نظر بالینی، اشک در بیماران مبتلا به انسداد مجرای به بیرون جاری می‌شود که بیمار از آن شکایت زیادی دارد. زیرا این وضعیت زندگی روزمره را کاملاً دشوار می‌کند. علائم شامل موارد زیر است:

• هنگام خواندن کتاب، راه رفتن در بیرون، تماشای تلویزیون، بیمار باید دائماً پاک کند زیرا اشک به بیرون سرازیر می‌شود.
  • اولین تشخیص از نظر بالینی نشان می‌دهد که بیمار به دلیل خروج اشک انسداد اشک دارد.
  • ثانیاً، به عنوان یک آزمایشگاه، آزمایش لاواژ را انجام می‌دهیم تا بفهمیم آیا بیمار انسداد مجرای اشکی بالینی دارد یا خیر. در اینجا، مایع در حین شستشو به مجاری اشکی داده می‌شود.
  • اگر مایع به داخل بینی یا گلو نرود، می توانیم تصمیم بگیریم که مجرا مسدود شده است. وقتی مجاری اشکی را شستشو می دهیم، از نظر بالینی متوجه می‌شویم که اگر مایع به داخل بینی نرود و برگردد، مجرا مسدود می‌شود.
  • آزمایشات رادیولوژیک را می‌توان به صورت آزمایشگاهی انجام داد.
  • اگر انسدادی در مجاری اشکی وجود داشته باشد، نیاز به بررسی‌های رادیولوژیکی دقیق‌تری داریم، چرا مسدود شده است یا دلیل دیگری، آیا به دلیل توده تومور است، آیا تشکیل تومور در مجاری اشکی وجود دارد یا خیر.

درمان انسداد مجرای اشکی چگونه است؟

در درمان انسداد مجرای اشکی ، روند درمان کودکان و بزرگسالان متفاوت است . درمان انسداد اشکی در کودکان به ویژه در دوره نوزادی اولین درمان در این دوره است. در صورت وجود عفونت، آنتی بیوتیک برای عفونت می‌تواند برای مدت کوتاهی استفاده شود. در صورت وجود انسداد مجرای اشکی در بزرگسالان و عدم وجود عفونت، درمان آن فقط جراحی است. کانال باید با جراحی باز شود. اگر تصویر عفونت وجود دارد، ابتدا عفونت باید درمان شود.

در موارد انسداد بعد از کیسه اشکی ، جراحی لازم است. این اعمال را می‌توان از طریق پوست (داکریوسیستورینوستومی خارجی) از قسمت پلک و ریشه بینی و یا از طریق بینی (آندوسکوپی) و لیزر انجام داد.

یکی از این روش‌ها جراحی داکریوسیستورینوستومی خارجی است که از طریق پوست انجام می‌شود. جراحی داکریوسیستورینوستومی آندوسکوپی ، برای هر بیمار مناسب نیست. با توجه به معاینه داخل بینی و میزان انسداد مجرا از قبل استفاده می‌شود. درمان مورد استفاده در انسداد کانال جراحی است. این روش را می توان از طریق آندوسکوپی از طریق پوست (خارجی) یا بینی انجام داد. بعد از جراحی انسداد مجرای اشکی در بزرگسالان ، به دلیل باز شدن در پنجره استخوان ممکن است کمی دردناک باشد. در روز اول ممکن است ادم، تورم و درد در آن ناحیه وجود داشته باشد. بهبودی معمولاً در عرض یک هفته حاصل می شود.

هزینه عمل مجرای اشکی

جراحی انسداد مجرای اشکی یک عمل بسیار پیچیده است که به ویژه در بزرگسالان انجام می شود. زیرا لازم است کانال جدیدی ایجاد شود که مجرای اشک را به سمت بینی باز کند. هزینه عمل مجرای اشکی به موارد زیاد چون علت و شدت مداخله، دستمزد جراح، پوشش بیمه، محلی که جراحی در آن صورت میگیرد بستگی دارد. بهتر است در هنگام مراجعه به پزشک و آگاهی از نیاز به عمل جرای اشکی، درمورد هزینه جراحی و تمامی موارد جانبی آن سوالات خود را بپرسید.